Dag 5: naar huis

16 augustus 2022 - Haarlem, Nederland

'Niks zo lekker als wakker worden van het tikkende geluid van de regen op de tent, toch?' aldus de burgemeester van Bladel. Dat blijkt namelijk onze camping-buurman te zijn, van het gezin met de hond. Oh my god, starstruck!

Om 6:30 worden we wakker... van het tikkende geluid... van regen... op de tent. NEEEEE! Dat zou toch pas in de middag komen? Het is een hele hoop gedoe als we de tent ergens uit moeten gaan hangen in plaats van deze gewoon gelijk in de schuur van Tom en Tineke te kunnen leggen. Gelukkig blijft het bij wat spetters, en droogt de tent snel op. Wel moeten we haasten, want rond 11:00 gaat het weer regenen en dit keer wat harder. Gelukkig lukt het ons zowaar om de tent voor die tijd op te bergen. Op het moment dat we alle spullen de Twingo in tetrissen gaat het weer spetteren. Wel lijkt het volume van onze bagage bijna 50% te zijn gegroeid ten opzichte van de heenweg. We nemen emotioneel afscheid van twee tentharingen die hun taak zo serieus namen dat ze rotsvast vereeuwigd zitten in de keiharde campinggrond.

IMG_20220815_111125

Om de lange rit wat te breken rijden we een klein stukje om via de Aardbei Drive-In bij Uden. Hiervoor leidt het navigatiesysteem ons dwars door het lelijkste stukje van de bebouwde kom van Eindhoven. Maar... de milkshake was het waard!

IMG_20220815_130226

IMG_20220815_130236

Ruim 3,5 uur nadat we wegreden van de camping komen we eindelijk weer thuis. We zijn heel blij met onze beslissing om een paar dagen eerder te gaan, zulk warm weer is op een camping ver buiten de stad een stuk beter te doorstaan dan thuis. Laat de regen maar komen!

IMG_20220815_195918