Kamperen in Limburg: dag 1

12 augustus 2022 - Nuth, Nederland

Even vooraf: we schrijven deze blog vooral om voldoende bladzijden te vullen voor het fotoboek van onze Stockholm-vakantie. Neemt niet weg dat meelezers van harte welkom zijn. Bereid je voor op vijf dagen heuvelachtige glamping, minutieus vastgelegd door jullie favoriete blogkoppel. (bloppel?)

Toen we net bij elkaar waren en allebei begonnen in het onderwijs, gingen we in de laatste paar weken van de zomervakantie nog een paar dagen kamperen in eigen land. Dat beviel zo goed dat we dat er de afgelopen jaren in gehouden hebben. Vorig jaar werd het Drenthe, dit keer zakken we af naar het mooie Limburg. Lâkker heâhh?

Oorspronkelijk stond onze vakantie een halve week later gepland, maar de weerman wist te voorspellen dat we dan precies in de onstuimige en (waarschijnlijk) regenachtige staart van de hittegolf terecht zouden komen. Gelukkig konden we ook eerder terecht bij Hoeve Krekelberg.

Teun de Twingo werd weer lekker volgepropt...

IMG_20220811_103200

En met de raampjes open en buiten 30 graden gingen we op weg!

Na ruim 2,5 uur onderweg te zijn geweest komen we aan op de camping in Schinnen, even onder Sittard. We mogen zelf een plek uitzoeken en vinden zowaar, ondanks dat de camping vol zit, een plek in de schaduw van een grote pruimenboom.

IMG_20220811_133924

Nog geen anderhalf uur later staat de tent overeind en zijn de spullen ingeruimd. Zonder ruzie en/of zonnesteek!

IMG_20220811_144312

Onze zijburen zijn een ouder echtpaar met een camper. Tegenover ons staat een gezin met twee zoontjes die er een nogal eigenaardige wijze van communicatie op nahouden. Als de kinderen moeten lunchen, smijt de moeder een brood naar hun hoofd terwijl ze 'kutkinderen' roept. Effectief!

Los van het geluid van het half volkoren projectiel wordt de stilte eens per uur grof doorbroken door het bulderende geluid van hele ouderwetse straalmotoren. Net over de grens in het Duitse Geilenkirchen zijn de radarvliegtuigen van de NAVO gebaseerd. Deze AWACS-toestellen zijn omgebouwde Boeing 707's: de modernste vlaggenschepen uit de tijd dat zowel passagiers als vliegtuigmotoren nog mochten roken.

IMG_20220811_135402

De camping is erg mooi, klein, rustig en heeft een heel mooi schoon toiletgebouw met muziek voor tijdens het poepen. Op het camping gasstelletje maken we tortellini met gras en vliegjes.

Na het eten lopen we nog een rondje. De omgeving is erg mooi!

IMG_20220811_191524

In het ondergaande zonnetje geniet Jelle van een biertje uit zijn nieuwe ridderglas...

IMG_20220811_202504

...en spelen we samen met een zwangere kakkerlak een spelletje:

IMG_20220811_220223

IMG_20220811_215532

en terwijl we tijdens het tandenpoetsen naar vallende sterren kijken bespreken we wat we morgen willen doen. Aangezien we elkaar totaal niet kunnen verstaan met een muil vol schuim maken we geen plannen en zien we het dus morgen wel.